سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی من
 

یاهو که یک شرکت چند ملیتی است که در زمینه های اینترنت و نرم افزار فعالیت دارد امروزه به یکی از بزرگ ترین و نامدار ترین شرکت ها در این زمینه است.با ما همراه باشید تا تاریخچه این شرکت بزرگ را برای شما شرح دهیم و چند دانستنی جالب را در مورد آن برای شما بازگو کنیم،در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

تاریخچه یاهو

تاریخچه

جری یانگ و دیوید فلو کسانی بودند که وب سایتی به نام راهنمای جری و دیوید برای شبکه جهانی وب را اینجاد کردند.

وب سایت این دو نفر این قابلیت را داشت که وب سایت های دیگر را را جست وجو کند،این پروژه به طور مکرر بهبود پیدا کرد و به یکی از جست و جو گر های محبوب جهان بدل شد و در نهایت در آوریل 1994 وب سایت آن ها به یاهو تغیر نام داد.

معنی یاهو چیه؟

جالب است بدانید که این کلمه برای اولین بار در کتاب سفر های گالیور به کار برده شد که معنی آن اشاره به کسانی داشت که رفتاری ناپسند و زننده داشتند.

جری و دیوید اسم yahoo را برای سایت یا همان جست و جو گر خود انتخاب کردند زیرا اعتقاد داشتند که خودشان رفتاری همانند آن دارند و در واقع رفتارشان ناپسند و زننده است.

خدمات یاهو در ایران

در سال 2013 یاهو اعلام کرد که با ایران به طور کامل قطع ارتباط میکند و همین اتفاق هم افتاد،یاهو به کل اسم ایران را از لیست خود حذف کرد و بدین ترتیب کسانی که میخواستند در آن ثبت نام کنند قادر به انجام آن نبودند.

در سال 2014 ایران دوباره به لیست یاهو بازگشت و همچنین پیش شماره ایران(+98) نیز به لیست یاهو اضافه شد و کاربرانی که مقیم ایران هستند میتوانستند که از آن استفاده کنند.

یاهو در ایران

تغیر نام یاهو به آلتابا

بعد از معامله ای که شرکت یاهو انجام داد و تمامی دارایی اینترنتی خود را معمله کرد،سخنگوی یاهو به طور رسمی اعلام کرد که نام این شرکت بزرگ از یاهو به آلتابا تغیر میکند و دیگر یاهویی که خیلی از ماها زمان هایی با آن خاطره داشتیم برای همیشه از بین میرود و باید از آن خداحافظی کنیم.

جالب است بدانید که خیلی از کاربران یاهو به دلیل اینکه اطلاعاتشان هک شده است نسبت به یاهو بی اعتماد شده اند،خیلی از مسئول های شرکت یاهو اعلام کرده اند که بر سر ین موضوع از کار خود صرف نظر میکنند و برای همیشه از یاهو(آلتابا)خداحافظی میکنند.

مسنجر یاهو

مسنجر یاهو که یکی از قدرتمند ترین و محبوب ترین مسنجر ها بود میتوانست پیام های متنی را با بهترین سرعت بن کاربران رد و بدل کند و یا با استفاده از وب کم تصویر طرف مقابل را نشان دهد و در نتیجه طرفین با یکدیگر تصویری صحبت کنند.

یاهو در سایت رسمی خود اعلام کرد که این سرویس را تا تاریخ 14 دسامبر 2012 از دسترس خارج میکند و متاسفانه همین اتفاق هم افتاد،یا هم در طی بیانیه ای گفته است که هدف از این کار تمرکز روی پروژه های فعلی و سرویس های جدید میباشد.

کلام آخر

میدونم که همتون یا حداقل خیلیاتون یه زمانی با یاهو و مخصوصا مسنجر اختصاصی اون خیلی کار کردید و خاطره های خوبی ازش دارید،خوشحال میشیم اگر نظر شما رو راجع به این شرکت بزرگ بدونیم.


[ یکشنبه 99/6/16 ] [ 7:6 عصر ] [ جلال اسحاقیان ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

لینک های ویژه
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 7
بازدید دیروز: 2
کل بازدیدها: 23362