سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی من
 

آنالیز پست های اینستاگرام باعث میشود که سلیقه مخاطبان و فالور های خودمان را بدانیم و در نتیجه بر طبق سلایق آن ها پست های خود را به اشتراک بگذاریم.با ما همراه باشید تا روش هایی را در این مورد به شما معرفی کنیم.

آنالیز پست های اینستاگرام

استفاده از سایت hype audito

 اولین ابزاری که میتوانیم برای آنالیز پست های اینستاگرام استفاده کنیم سایت hype audito است که میتواند گذارش هایی به صورت لحظه ای به شما بدهد تا بتوانید بفهمید که آیا پیج شما رو به بهبود است یا نه.یکی از قابلی های مفید این سایت گفتن engagement rate به ما است.

engagement rate در واقع یک معیار سنجش در اینستاگرام است که با استفاده از آن میتوانید بفهمید که آیا مخاطبان با پست های شما تا چه حد ارتباط برقرار کرده اند.خوبی این سایت در اینجا است که گزارشی جامع و کامل را به صورت "رایگان" به شما ارائه میدهد،پس پیشنهاد میشود که حتما از آن استفاده کنید.

google sheet

از دیگر ابزار ها برای آنالیز پست های اینستاگرام که خیلی از لحاظ فضای کاربری نزدیک به اکسل است "google sheet" میباشد که میتوانید با استفاده از آن عملکرد تک تک پس ها را نوشته و در نتیجه توان این را داشته باشیم که عملکرد هر پست را مورد برسی قرار بدهیم.منظور از عملکرد هما لایک،کامنت،ذخیره،اشتراک و ... میباشد.

با این روش میتوانید بفهمید که هر پست بر اساس محتویاتش چه تاثیری روی مخاطبان داشته است.در نظر داشته باشید که با استفاده از google sheet میتوانید اطلاعات را به صورت نموداری در بیاورید که بتوانید بهتر پست های خود را آنالیز کنید.مثلا به این نتیجه میرسیم که اگر یک پست تعداد ذخیره زیادی داشته باشد یعنی عملکرد خوبی داشته است.

google sheet

آمار را به صورت دستی داشته باشید

توجه داشته باشید که ابزار های آنالیز پست های اینستاگرام میتوانند در آمار ها به شما کمک شایانی کنند ولی باز هم پیشنهاد میشود که به صورت دستی هم از عملکرد پیج خودتان یک آمار داشته باشید و فقط به ابزار ها و نرم افزار های مختلف اکتفا نکنی.سعی کنید که به صورت همزمان از ابزار ها و به صورت دستی آمار را داشته باشید.

منظور از آنالیز دستی این است که ساعات مختلف را در روز تست کنید و بهترین ساعت که بیشترین بازدید و عملکرد را دارد را انتخاب کنید و همان موقع پست خود را قرار دهید.یا اینکه مخاطبان همیشگی خود را بشناسید و اگر هم با آن ها آشنا نیستید نسبت به شناختن آن ها اقدام کنید و با آن ها در ارتباط باشید.

کلام آخر

امروزه برای خیلی ها مهم است که آمار فالور هایشان در اینستاگرام زیاد باشد و همچنین اگر از اینستاگرام برای کسب و کار اینترنتی استفاده میکنید،پس حتما باید مهم باشد.برای کسانی که این شبکه اجتماعی برای کسب و کار اینترنتی استفاده میکنند دو پیشنهاد داریم،اولی اینکه برای کسب و کارشان طراحی سایت انجام بدهند و دومی اینکه حتما به آمار توجه زیادی کنند تا بتوانند مشتریان دائم خود را بشناسند.

ابزار های آنالیز پست های اینستاگرام که هم اکنون به شما معرفی شد میتوانند کمک خیلی خوبی در دانستن آمار به شما بدهند.البته همچنان پیشنهاد میشود که حتما به صورت دستی از آمار با خبر بشوید و همچنین سعی کنید که با مخاطبانتان در ارتباط باشید تا بتوانید آن ها را به خودتان عادت بدهید.


[ دوشنبه 99/8/12 ] [ 5:52 عصر ] [ جلال اسحاقیان ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

لینک های ویژه
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 10
بازدید دیروز: 5
کل بازدیدها: 23275