سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی من
 

url چیست ؟ واژه ای که خیلی از ما روزانه با آن سر و کله میزنیم ولی اصلا به معنا و مفهوم آن هیچ توجهی نمیکنیم.در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا توضیحاتی جامع از این کلمه مهم در دنیای اینترنت را به شما ارائه دهیم.

توضیحاتی جامع در مورد url


url چیست؟

خیلی از دوستان در جواب url چیست جواب میدهند که یک واژه خیلی ساده برای رفتن به آدرس مورد نظر است و فکر میکنند که اگر بتوانند با استفاده از این واژه وارد سایت های مختلف بشوند به این معنا است که به کل معنی این کلمه را درک کرده اند و دیگر نیاز به دانستن بیشتر در باره این کلمه ندارند.

url در واقع مخفف کلمه uniform resource locator است که به معنی روشی هماهنگ و یکپارچه برای تعین محل منابع در فضای دیجیتال است.در اینجا کلمه منابع اشاره مستقیم به فیلم ها،عکس ها،نوسته ها و ... دارد.میتوان گفت که url به ما محل یک آدرس در فضای وب را میدهد و با استفاده از آن میتوانیم از مکان های مختلف وب استفاده کنیم.

بخش های اصلی url

حال که به جواب url چیست رسیدیم به سراغ بخش های اصلی این واژه میرویم.url در واقع دارای سه بخش اساسی و مهم است که عبارت است از پروتکل ارتباطی،آدرس هاست و محل قرار گرفتن recsorce در داخل هاست میباشید.که هر کدام از این ها نقش خیلی مهمی را ایفا میکنند که ما بتوانیم در یک فضای خاضی از اینترنت قرار بگیریم و در آنجا گشت و گذار کنیم.

پروتکل ارتباطی در واقع همان بخش اولیه آدرس سایت است که میتواند http،https،ftp و ... باشد.آدرس هاست در واقع محل و نام هاست را نشان میدهد،مانند google.com و همچنین محل قرار گرفتن recsorce در داخل هاست در واقع قسمتی از هاست مانند قسمت ادمین است مه میخواهید در آن وارد شوید.

بخش های اصلی ulr

نکاتی در مورد پروتکل

معمولا ما دو نوع پروتکل http و https را مشاهده میکنیم که در خیلی از سایت ها یافت میشود و کمتر سایت پیدا میشود که از این دو نوع پروتکل استفاده نکند.اما در اصل این دو واژه چه فرق هایی با یکدیگر دارند و هرکدام چه خاصیت هایی دارند و اصلا به چه معنا هستند.

http در واقع برای سایت هایی است که فاقد گواهی امنیت هستند و در نتیجه خیلی از دوستان بر همین رو از چنین سایت هایی استفاده نمیکنند.ولی https برای دسته سایت هایی است که از گواهی امنیت سود میبرند و از این موضوع مهم استفاده میکنند.گواهی امنیت در واقع سندی است که نشان میدهد سایت شما قابل اعتماد میباشد.الان میتوان به جرات گفت که به جواب url چیست رسیدید.

url در طراحی سایت

حالا که به جواب url چیست رسیدیم به سراغ url در طراحی سایت میرویم.url در طراحی سایت در واقع میتواند روی سئو سایت شما تاثیر داشته باشد.منظور از تاثیر روی سئو این است که شما باید برای انتخاب نام یا آدرس هاست از کلمات و واژه هایی به طور خلاصه استفاده کنید که به صورت خلاصه باشند و همچنین بتوانند حیطه کاری شما را به خوبی به مخاطبان نشان دهند.

همچنین پیشنهاد میشود که که گواهی امنیت (https) استفاده کنید تا برای کاربران و مشتریانتان قابل اعتماد باشید.توچه داشته باشید که در ساخت سایت برای خودتان هر چه به آدرس و نام هاست بیشتر دقت کنید،نتیجه خیلی بهتری برای شما در پی خواهد داشت و بازدید شما روز به روز بالا تر خواهد رفت.


[ شنبه 99/8/10 ] [ 5:7 عصر ] [ جلال اسحاقیان ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

لینک های ویژه
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 5
بازدید دیروز: 5
کل بازدیدها: 23270