سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی من
 

انواع بدفزار یکی از مهم ترین مقاله هایی است که در ادامه این مطلب خواهید خواند.چرا که اگر بدفزار ها و انواع آن ها را بشناشید میتواید خیلی بهتر از سیستم خودتان مراقبتت کنید.در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

انواع بدافزار

بدافزار چیست؟

همانطور که گفته شد بهترین راه مقابله با انواع بدافزار این است که آن ها را بشناسید.ولی قبل از این کار بهتر است که اصلا بدانید بدافزار چیست و چه کاری انجام میدهد.

بدافزار ها در واقع برنامه هایی هستند که به منظور الوده کردن و آسیب رساندن به سیستم قربانی وارد آن سیستم شده و کار خود را شروع میکنند.همچنین بد افزار ها میتوانند اطلاعات سیستم قربانی اعم از دکمه هایی که رو کیبورد میزنند تا دیگر اطلاعات را بیرون بکشد و برای هکر ارسال کند.

ویروس

ویروس ها در واقع یکی از انواع بدافزار ها هستند که به محض اجرای آن ها در کل سیستم پخش میشوند و نرم افزار های دیگر را نیز آلوده به خودشان میکنند.

ویروس ها از طریق کامپیوتر ها به اشتراک گذاشته میشوند پس حواستان باشد که هرچیزی را در سیستم خودتان اجرا نکنید یا چیز های مختلف را از سایت هایی که فاقد اعتبار هستند دانلود نکنید.

آگهی افزار

یکی از انواع بدفزار ها آگهی افزار هستند که در واقع برای کسب سود برای نویسنده اش استفاده میشود;به این صورت که در کامپیوتر قربانی شروع به تبلیغ میکند.

اگهی افزار ها به این صورت برنامه نویسی میشوند که سایت های مورد علاقه قربانی را پیدا میکنند و در همان سایت ها برایش شروع به تبلیغ میکنند.باید توجه دشت که اینگونه از بد افزار ها همیشه خطرناک نیستند ولی به دلیل اینکه حافظه سخت افزاری قربانی را اشغال میکنند و آزار دهنده هستند،همان بهتر که نباشند.

جاسوس افزار ها

یکی دیگر از مهم ترین انواع بد افزار ها که باید خیلی حواستان به آن ها باشد جاسوس افزار هایی مانند کیلاگرها هستند که با هدف جاسوسی نصب میشوند.

جاسوس افزار ها درواقع به هکر ها کمک میکنند که به سیستم قربانی نفوذ کنند.در نظر داشته باشید که شناسایی جاسوس افزار ها کار بسیار دشواری است پس حواستان به اینگونه بدافزار ها به شدت باشد.

 

کرم ها

کرم ها برای پاک کردن حافظه قربانی استفاده میشوند و میتوانند برای قربانی خیلی بد تمام شوند.توجه داشته باشید که کردم ها در واقع به نوعی یک ویروس حساب میشوند که زیر مجموعه انواع بدافزار ها هستند.

توجه داشته باشید که کرم ها اگر در سیستم شما اجرا شوند میتوانند فایل های یک درایو را به طور کامل حذف کنند و یا میتوانند فایل های سیستمی را حذف کنند.

انواع بدفزار

باج افزار

به عنوان آخرین و مهم ترین انوع بدافزار ها به باج افزار ها اشاره میکنیم.این نوع بدافزار در واقع کمی پیچیده تر از ویروس ها عمل میکند و همانطور که از اسمش مشخص است به منظور باج گرفتن از قربانی کد نویسی میشود.

اگر یک کامپیوتر یا یک شبکه به باج افزار آلوده شود،یک پیغام روی صفحه نمایش اجرا میشود که میگوید اگر میخواهی دوباره کنترل سیستمت را به دست بگیری فلان هزینه را برایم واریز کن و قربانی مجبور است که هزینه را برایش پرداخت کند تا بتواند کنترل سیستمش را به دست بگیرد.

کلام آخر

انواع بد افزار ها میتانند آسیب های مختلفی را به سیستم شما وارد کنند به طوری که جبران نا پذیر باشند و توجه داشته باشید که در فضای دارک وب نیز این اتفاق خیلی زیاد می افتد پس حواستان باشد.

پیشنهاد میشود که از ویروس کش ها همیشه استفاده کنید و توجه داشته باشید که از لایسنس اصلی و رسمی استفاده کنید تا بتوانید سیستم خود را از شر چنین اتفاقاتی حداقل تاحدودی خلاص کنید.اگر سوال یا نظری هم داشتید حتما برامون کامنت کنید.


[ پنج شنبه 99/7/24 ] [ 6:21 عصر ] [ جلال اسحاقیان ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

لینک های ویژه
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 13
بازدید دیروز: 0
کل بازدیدها: 23299