سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی من
 

چالش مومو این روز ها بعد از چالش نهنگ آبی،یک چالش بسیار خطرناک است که گریبان گیر کودکان،نوجوانان و جوانان شده است و خیلی از والدین را نیز نگران کرده است،چرا که در این شرایط کرونا دانش آموزان به سمت شبکه های مجازی میروند و این چالش دقیقا قربانی های خود را در فضای مجازی میگیرد.با ما همراه باشید تا توضیحی کامل از این چالش خطر ناک به شما بدهیم.

چالش مومو

چالش مومو چیست؟

شاید تا حالا اسم چالش مومو به گوشتان خورده باشد و زمزمه هایی شنیده باشید که این چالش تا چه حد میتواند خطرناک باشد.این چالش تا به الان چان جند جوان و نوچوان را گرفته و آن ها را قربانی خودش کرده است و از آن جا که امروزه،مدارس بسته شده اند و دانش آموزان به سمت آموزش مجازی میروند این چالش میتواند به شدت خطرناک باشد.

چالش مومو همانند چالش نهنگ آبی بر اساس این ساخته شده است که به مخاطبان آسیب بزند.البته آسیبی از طرف مومو به مخاطب وارد نمیشود و در واقع مومو مخاطب را تحریک به خودزنی و خود آزاری میکند.این چالش برگرفته از تصویر زنی است که صورتی آویزان و چشمانی گشاد دارد که اثر یک هنرمند ژاپنی است که در نمایشگاه وحشت بود.

شروع مومو 

مومو در واقع از فیسبوک شروع شد،پس از آنکه تصویر این مجسمه ژاپنی در فیسبوک به نمایش گذاشته شد.در یکی از گروه های فیسبوک،کاربران برای ایجاد ازتباط با یک شماره ناشناس،خودشان را به درد سر انداختند و به چالش کشیده شدند.به گفته برخی از مخاطبان:وقتی به مومو پیام ارسال میکردم،او جواب من را با پیام های خشن و تهدید آمیز میداد و همچنین تصاویر وحشی وار را برایم میفرستاد.

چالش مومو با اینکه در اوایل کار خود فقط در فیسبوک بود ولی الان به واتس آپ نیز آمده و شروع به فعالیت در این شبکه اجتماعی کرده است.جالب توجه است که در اوایل انتشار مومو جان یک دختر بچه 12 ساله گرفته شد و دلیل آن را به این چالش نسبت دادند.

مومو در چه کشور هایی رواج پیدا کرد؟

مومو در ابتدا در آرژانتین و سپس در ایلات متحده،آلمان ، فرانسه و کشور های دیگر از جمله ایران،وقتی که پا به واتس آپ گذاشت رواج پیدا کرد و خیلی از والدین را دلواپس فرزندانشان کرد.همانطور که گفته شد این چالش به این دلیل که کرونا رواج پیدا کرده است و دانش آموزان به سمت فضای مجازی رفته اند میتواند خیلی خطرناک باشد پس خطاب به والدین که "مراقب فرزندان خود باشید".

البته در ایران  و مخصوصا بروجرد هنوز هیچ اثری از این بازی نبوده و گزارشی نیز از حضور این بازی در بین جوانان داده نشده است ولی با این حال مدیر آموزش و پرورش بروجرد از این بازی ابراز نگرانی کرد.به هر حال که در باید دلواپسی والدین و فرزندان نسبت به این بازی کمتر شود،چرا که با وجود این ترس دیگر جایی برای درس خواندن باقی نمی ماند و فقط جا برای چالش مومو میماند.

چگونه دچار این چالش نشویم؟

پلیس فتا بعد از اینکه زمزمه هایی از این چالش در ایران شنیده شد،پلس فتا به منظور جلو گیری از حادثه های جبران ناپذیر ناشی از این بازی وارد جریان شد و به نکته هایی برای پیشگیری از آلوده شدن فرزندان به این بازی اشاره کرد.

ولی با این حال از والدین درخواست میشود که به طور مکرر فعالیت فرزندان خودشان را زیر نظر داشته باشند و همچنین مواظب پیام ها و تصاویری که از طرف افراد ناشناس فرستاده میشود باشند.همچنین پیشنهاد میشود که فعلا تا جایی که امکان پذیر است از واتس آپ فقط برای دروس استفاده شود و از دیگر شبکه های اجتماعی به غیر از فیسبوک استفاده کنید تا از چالش مومو در امان بمانید.

مومو در وردپرس

همانطور که میدانید مومو بیشتر روی بچه ها تاثیر میگذارد و در واقع هدف اصلی چالش مومو آسیب رساندن به کودکان است.ولی چالش مومو میتواند در وردپرس نیز روی افراد تاثیر منفی بگذارد و آن هارا مجبور به کاری کند که نباید در طراحی سایت انجام بدهند.حالا روی چه کسانی تاثیر میگذارد و چه کار میکند.

مومو در وردپرس روی افراد آماتور عمل میکند و آن ها را به این سمتی میبرد که به صورت پی در پی و پشت سر هم از افزونه ها استفاده کنند.توجه داشته باشید که این کار میتواند تاثیر خیلی منفی ای روی سایت شما داشته باشد و سرعت سایت شما را به شدت کاهش بدهد،پس حواستان باشد و برای یک دکمه ساده از افزونه های بیجا استفاده نکنید.البته این موضوع ربطی به مومو نداشت،ولی خب گفتم فضا را تغیر بدهم.


[ شنبه 99/8/3 ] [ 6:44 عصر ] [ جلال اسحاقیان ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

لینک های ویژه
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 16
بازدید دیروز: 0
کل بازدیدها: 23302