سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی من
 

اگر تا حالا اسم بورس به گوشتون نخورده باشه قطعا این چند وقته به گوشتان خورده است.موضوعی که خیلی هارا درگیر خودش کرده و بازخورد های زیادی داشته.باما همراه باشید تا "بورس" را به طور کامل برای شما توضیح دهیم.

بورس چیست؟

بورس چیست؟

بورس به یک بازار سازمان یاده گفته میشود که در آن کا هایی قبیل خرید و فروش،قیمت گذاری یا قرار داد های آتی و اوراق بهادار انجام میشود و افراد میتوانند در آن سرمایه گذاری کرده و بعد از چند وقت سرمایه خود را چند برابر کنند که این بستگی به بازار بورس نیز دارد.

در بورس افراد با خرید و فروش و ... میتوانند سرمایه ی خود را زیاد کنند ولی باید به این موضوع توجه کنید که برای پیشرفت در بازار بورس باید سیاست کافی را داشته باشید و عمل خرید و فروش کالا یا هر عمل دیگری را به صورت حساب کتاب شده و به موقع انجام دهید تا ضرری برای شما نداشته باشد.

پس تا الان معنی بورس را میدانید و دیگر نمیتوانید بپرسید که بورس چیست.

چه نوع بورس هایی داریم؟

بورس کالا:

به بازاری گفته میشود که افراد در آن کالا هارا خرید و فروش میکنند و بورش کالا همیشه و به طور منظم فعال و  دائم است.جالب است بدانید که در بورس کالا معمولا کالا های خام را خرید و فروش میکنند و نام همان کالا را روی بورس میگذارند مانند بورس نفت و گندم و غیره.

بورس اوراق بهادار:

در بورس اوراق بهاردار دارایی های مالی و ... مورد معامله قرار میگیرند و در ایران به به بازار خرید و فروش اوراق بهادار که در یک مکان معینی انجام میشود را بورس اوراق بهادار میگوید.

بورس ارز:

این بورس در ایران فعال نیست و نمیتوان از آن استفاده کرد از اسمش معلوم است که چگونه میباشد.در این بورس افرای ارز ها و پول های خارجی را خرید و فروش میکنند که در کشور های دیگر فعالیت خیلی چشم گیری دارد.

چرا باید در بورس سرمایه گذاری کنم؟

قطع به یقین بعد از فهمیدن اینکه "بورس چیست" از خودتان میپرسید که چرا باید روی بورس سرمایه گذاری کنم،خب در جواب به این سوال باید بگوییم که شما با سرمایه گذاری در بورس منبع مالی برای بنگاه های اقتصادی میشوید و در نتیجه به کسب و کار کشور رونق میدهید.

از دیگر مزایای سرمایه گذاری در بورس این است که شما میتوانید در مقابل تورم از دارایی خود محافقظت کنید یا از طریق بورس میتوانید کسب درآمد کنید و خوبی بورس این است که قابلیت نقد شوندگی دارد و میتوانید خیلی سریع سرمایه خود را نقدر کنید و از آن استفاده کنید.

سرمایه گذاری در بورس

نقش بورس در اقتصاد

اگر بخواهیم جواب "بورس چیست"را برای شما واضح تر توضیح دهیم میتوانیم به این موضوع اشاره کنیم که بورس نقش به سزایی در اقتصاد ایران دارد و از جمله بازار های خوب معاملاتی است.در واقع اگر بخواهیم بورس را به طور کلی توضیح دهیم باید بگوییم که وظیفه آن جمع کرد پول های خرد و کلان برای تامین اقتصادی کشور است.

اگر از جنبه دیگر بخواهیم به این موضوع اشاره کنیم،بورس نوعی منبع مالی برای شرکت ها و سهام ها است که سهامداران ار طریق آن اقدام به جذب منابع مالی میکنند.

کد بورسی چیست و چگونه باید آن را دریافت کنم؟

اگر تصمیم بر این گرفته اید که محصولی را در بورس خرید و فروش کنید در مرحله اول نیاز به کد بورسی خواهید داشت که میتوانید آن را از کارگذاری های بورس دریافت کنید.حال شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که کارگزار کیست و نقشش در بورس چه چیزی است.

کارگذاران در اصل یک رابط بین خریدار و فروشنده هستند و کارشان معرفی کردن خریدار به مشتری و مشتری به خریدار است.اگر شما میخواهید سهامی را در بورس خرید و فروش کنید فقط گارگذاران رسمی سازمان اوراق بهادار میتوانند این کار را برای شما انجام دهند.

انواع سرمایه گذاری در بورس

الان دیگه خیلی فرا تر از سوالتو یعنی "بورس چیست" رفتید و به این مرحله رسیدید که با انواع سرمایه گذاری در بورس آشنا بشید.ما در کل دو نوع سرمابه گذاری در بورس داریم که در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد.

سرمایه گذاری مستقیم:

در این نوع سرمایه گذاری،سرمایه گذار یک حساب مستقیم نزد کارگزاری ها باز کرده و به صورت مستقیم اقدام به خرید و فروش محصولات میکند.

سرمایه گذاری غیر مستقیم:

سرمایه گذاری غیر مستقیم یعنی اینکه خودمان به صورت مستقیم سهام ها را خرید و فروش کنیم،بازار را رصد کنیم و به افراد آگاه و متخصص مراجعه کنیم که این افراد متخصص به ما کمک میکنند که سرمایه خودمان را ترچه حوزه ای قرار دهیم.

سرمایه گذاری در بورس

کلام آخر

بورس میتواند برای شما یک پیشرفت خیلی مهم در زندگیتان باشد ولی با این حال باید به صورت هوشمندانه در بورس پیشروی کنید و صبر نیز در بورس خیلی نیاز است.

خب،به نظر شما "بورس چیست"؟ به وب سایت طراحی من سر بزنید و یادتون نره نظرتونو برای ما کامنت کنید و اگه حرفی،سخنی هم بود ما در خدمتیم.


[ چهارشنبه 99/5/29 ] [ 7:25 عصر ] [ جلال اسحاقیان ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

لینک های ویژه
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 8
بازدید دیروز: 9
کل بازدیدها: 23337