سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی من
 

 cdn چیست؟شاید تا حالا واژه واژه cdn به گوشتان خورده باشد ولی با خودتان فکر کنید که این قابلیت چه امکاناتی دارد.با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا cdn را در وبلاگ طراحی من به طور کامل و جامع برای شما توضیح دهیم.

cdn چیست؟

cdn چیست؟

cdn در واقع مخفف content delivery network است که وظیفه آن توضیع محتوا و اطلاعات شما به سرور مخاطب یا بازدید کننده است و اگر در عمل بخواهیم برایتان توضیح دهیم وظیفه آن این است که سرعت اطلاعات شما را با سرعت خیلی بیشتری به سرور بازدید کننده بفرستد.به طور ساده تر میتوانیم بگیم که در نقاط مختلف جغرافیای قرار دارند و با توجه به اینکه کاربر کجا قرار دارد،جواب کاربر را از نزدیک ترین نقطه جغرافیایی داده و در نتیجه منجر به اقزایش سرعت وب سایت شما میشود.

الان دیگر به جواب سوال اینکه "cdn چیست" رسیدید و جالب است که چیز های بیشتر و جالب تری از آن فرا بگیرید پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

مزایای استفاده از cdn

از برخی از مزایای خوب cdn میتوان به:

  • به دلیل اینکه اطلاعات سایت از نزدیک ترین cdn برای کاربر بارگذاری میشود سرعت را برای سیستم بازدید کننده بیشتر میکند.
  • به دلیل اینکه خیلی از ارتباط ها به صورت غیر مستقیم و محافظت شده هستند امنیت سایت شما بیشتر است.
  • وضعیت سئو سایت شما را بهبود میکند.
  • نصب و راه اندازی آن بسیار ساده بوده و هزینه آن نیز معقول است.
  • رضایت بازدید کننده از وب سایت شما.

اشاره کرد.پس خیلی روی این موضوع حساس باشید و در صورت امکان از این قابلیت استفاده کنید.

معایب استفاده از cdn

باید بگوییم که cdn هیچ عیبی ندارد و اکیدا توصیه میکنیم که از آن استفاده کنید مخصوصا اگر بازدید کنندگان شما از راه دور هستند زیرا که شما با فعال کردن cdn سئو سایت خود را بهینه میکنید و همچنین امنیت سایت خود را بالا میبرید.پس اگر سوال "cdn چیست"برای شما برطرف شد حتما تصمیم به راه اندازی و فعال کردن آن میکنید.

چیزی که در مورد cdn است ولی نمیتوان آن را عیب حساب کرد این است که فعال کردن cdn رایگان نیست و نیاز به هزینه دارد،البته cdn های رایگانی وجود دارند که شما میتوانید از آن ها استفاده کنید ولی تمامی امکانات یک cdn را به شما نمیدهند و نمیتوانید از تمامی امکانات این قابلیت استفاده کنید.

پیشنهاد میشود که cdn را خریداری کنید زیرا هیچ ضرری ندارد و برای یک وب سایت(مخصوصا وبسایت های کسب و کار)میتواند خیلی مفید باشد.

در سرتا سر جهان چند تا cdn وجود دارد؟

نمیتوان به طور دقیق گفت که اکنون چند cdn دجود دارند،چرا که تعداد cdn ها در تمامی نقاط جغرافیایی هر روز در حال افزایش است و نمیتوانیم عدد معینی را برای این که در کل چند تا cdn وجود دارند معین کنیم.

ولی برای مثال شبکه های cdn میتوانیم به cloud flare،vps.net،maxCDN و... اشاره کرد و از جمله شبگه هایی که امکانات رایگان cdn را در اختیار شما قرار میدهند میتوان به کلود فلر اشاره کرد. 

cdn در سرتاسر جهان

کلام آخر

امروزه دنیای اینترنت جا برای همه ما در دل خود باز کرده و خیلی از ما از آن برای کار های شخصی و یا کسب و کار خود استفاده میکنیم،با توجه به اینکه خیلی ها برای کسب و کار در اینترنت وبسایت هایی دارند پس باید به این موضوع توجه کنند که رضایت مشتری را جلب کنند.

پس برای جلب رضایت مشتری میبایست سنگ تمام بذارید و چه بسا بهتر است که از قابلیت cdn اسفاده کنید و سایت خود را از لحاظ سرعت،امنیت،سئو و... بهینه کنید.

به نظر شما cdn چیست؟نظر خودتان را در مورد cdn با ما در میان بذارید.


[ پنج شنبه 99/5/30 ] [ 7:22 عصر ] [ جلال اسحاقیان ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

لینک های ویژه
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 18
کل بازدیدها: 23348